26.06.2009

İLMİ KEVNİYE

Ledün ilminin içinde bir dal daha vardır,
(yada Ledün ilmi ikiye ayrılır)
Bu dalın adı İlmi Kevniye’dir.
İlmi Ledün her Nebiye ve Resule verilmiştir,
fakat İlmi Kevniye her Nebi ve Resul’e verilmemiştir.


Musa a.s. masada oturmuş ashabıyla yemek yemektedir,
Kafasından da bazı sorular geçmektedir:
”Ben sepetin içinde boğulmadan nasıl saraya varabildim?
Ben bir adam öldürdüm bu günah değil mi?
Kayınpederime yardım ettiğimde bir ücret almam gerekmez miydi?”

Masada bulunan biri der ki:
- ”Ya Musa, sen Allah’ın peygamberisin,
dünyada senden daha çok bilen var mı?”
- ”Hayır yok.”

Bu sözün ardından vahiy gelir:
Musa, git kullarımdan bir kul olan Hızır’ı bul, ondan ilim öğren!”

Musa a.s. Hızır a.s. ile
(Hızır Veli, Musa Resul ve Nebi!)
İlmi Kevniye’yi öğrenmek üzere buluşmuştur
(Ledün ilmine zaten vakıftı).

Derken kullarımızdan bir kul buldular ki, biz Ona indîmizden
(Hakikatini yaşatan) bir rahmet vermiş
ve yine Onda ledünnümüzden
(Tecelli-i sıfat olarak tahakkuk etme
{mardiye} şuuru) ilim açığa çıkarmıştık.” (18:65)

(Kuran’da anlatılan kıssayı takip edersek Musa A.s. sorularına da cevap bulmuştur).

Kevniye: Aliy Kainat ilmi

Keine Kommentare: